INTIP HAA ^^

15 January 2011

kiSah Pak pAndir :))

hem2 .. dngar dea citer aku .. 
                       smase pergi ke umah pak pandir pade suatu ptg , abu nawas brtanye kpade pak pandir tntani IQ  anak2 nye . kate pak pandir, anak2 nye sangat bijak . kalo exam , nombo satu ato tige dlm tngannye . 
       " tapi , btol kew anak kau tu cerdik ? ," tanye abu nawas sebab die tahu ckp pak pandir ni bkan boleh pakai sngat." kau tak percaye ? . okeyh , skunk kau tngok cndri , " jawab pak pandir lantas mmnggil anak sulungnye , ondeh2 yg sedang bermain guli ," ada pew papa ?," tanye ondeh2 ..
                  "ondeh2 ....jwab petnyaan papa ni , emak kau ade anak , papa kau pon adhe anak juge n anaknye itu bkan abg kau ,  bkan adik ko . siape bdak uh ? ," tnye pak pandir.
         dengan pntass ondeh2 jawab ," saya papa! saye!!"."betul ! pandai btul anak papani . solat ber belit2 pun boleh jwb , dah, skunk g sambong maen gyki tu ," kata pakpandir." haa mcm abu nawas , bijak tak anak aku ?,"pak pandir brtnye . abu nawas mngangguk ." kalo ko nak anak ko bijak macm anak aku , ko slalu la tnye solan2 mcm tu pade anak ko , "kata pak pndir .." trime kasih pak pandir , aku akn gunekan tektik tu spaye anak aku pun jadi pndai." balas abu nawas.
            sebalik sampai di rumah nya. abu nawas mmnggil anak sulung nye , abu khalwas." khalwas, papa nak tnye kmu satu solan n ko msti jwb dgan tepat. solannye mcm mane mak ko adhe anak,papa ko pun adhe anak ; anak tu bkan abg ko , bkan kaka ko. bkan juge adik ko . siapa bdak uh ?"
         Abu Kalwas pening . plik btol solan ni," papa, boleh tak kasi saye mase skit , saye tak boleh jawab skunk . nanti bile sye dapat jwapanye, syebritahu papa," kata Abu Klawas .
     Abu Nawas stuju , lalu abu khalwas mndapatkan adik2nye . tapi sorang pon tak dapat jwab . akhirnye abu khalwas brjmpe dngan jenin , kawan baiknye . die bertnye solan tersebut."jenin, mak ko ada anak bapak ko pon ada anak . anak itu bkannye abg ko , bkan kaka ko . bkan adec ko . siapa budak uh ?,"tanye abu khalwas.
              " ahh ....senang jew tu , budak itu ialah aku . jenin!" wahhh , lege betul Abu Khlawas bile janin dapat jawab solan tersebut, Lantas Abu Khalwas mndapatkan ayahnye , saye da dpt jawab soolan tadi , jawapannye ialah kawan saye, JENIN , !"
         " BODOH !,Abu Nawas marah," bkan jenin laaa .... ondeh-ondeh!"
                haha . bodoh ! kan da kne bodoh . wahaha .

No comments:

Post a Comment

KUMEN aa weyh ^^